INTERNET TOOLS IN THE DESIGN OF A TASK CYCLE FOR L2 TEACHING
Resumo
The combination of English as a foreign language (L2) learning and technology in blended teaching methodologies represents a relevant effort towards learners’ full development of communicative competence, digital literacy and citizenship in the globalized world we live in today. The present study aims at describing and analyzing the design of a task cycle based on internet tools. The task design followed the framework proposed by Skehan (1998) including pre-, during- and post- task phases. Results of the study suggest that the task cycle described here may be useful to develop reading and digital skills in L2 and as such, represents a relevant contribution to L2 teachers and course designers.Downloads
Não há dados estatísticos.
Downloads
Publicado
11-10-2013
Edição
Seção
Artigos
Licença
Autores cedem os direitos autorais do artigo à editora da Revista (Con)Textos Linguísticos (Programa de Pós-Graduação em Linguística da Ufes), caso a submissão seja aceita para publicação. A responsabilidade do conteúdo dos artigos é exclusiva de seus autores. É proibida a submissão integral ou parcial do texto já publicado na revista a qualquer outro periódico.
Esta obra está sob Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.