Reflexive rules as content: the case of deictic demonstratives

Autori

  • Eduarda Calado Barbosa

DOI:

https://doi.org/10.47456/sofia.v8i1.23782

Abstract

Determining what content is expressed by a demonstrative when its reference cannot be determined is a problem for those who assume that demonstrative reference is cognized by interpreters and demonstrative meaning has a mere indicative role. Here, I explore a concept of content that gives meaning a cognitively relevant role, namely, John Perry’s classificatory concept of content. With that purpose, I compare the interpretation of a deictic demonstrative in two cases: for an eavesdropper and a conversational participant, aiming to show that meaning, in the form of reflexive rules, can be recruited to play the role of content when information (in the speech situation) is scarce.

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Biografia autore

Eduarda Calado Barbosa

Possui graduação (2008) e mestrado (2011) em Filosofia pela Universidade Federal da Paraíba e doutorado em filosofia pela Universidade Federal de Minas Gerais (2018), com estágio de doutoramento sanduíche na Stanford University. Foi professora nos níveis técnico e superior do CEFET/MG de Belo Horizonte (2016-2017). Atualmente, é pesquisadora visitante do Instituto de Investigaciones Filosóficas, IIF-SADAF/CONICET, Argentina. Tem experiência na área de Filosofia, com ênfase em Filosofia da linguagem, mente e epistemologia. Também é membro do Grupo de Escrita de Mulheres na Filosofia, GEMF/CNpq.

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Pubblicato

05-09-2019

Come citare

Barbosa, E. C. (2019). Reflexive rules as content: the case of deictic demonstratives. Sofia , 8(1), 54–66. https://doi.org/10.47456/sofia.v8i1.23782

Fascicolo

Sezione

Dossiê Filosofia da Mente e da Linguagem