Online games as a space for identity construction

a perspective from the magic circle in League of Legends

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47456/simbitica.v11i3.43333

Keywords:

online games, magic circle, identity, League of Legends

Abstract

This article investigates identity construction in online games, focusing on the perspective of the magic circle in League of Legends. The aim is to understand how players' identities are configured. The theoretical discussion includes problematizing the concepts of the magic circle in online games and identity construction in these environments. Through a qualitative methodological approach, the study provides an understanding of the effect of the magic circle. Within this space, players not only participate but also forge and inhabit their identities, consolidating League of Legends as a dynamic, multifaceted, and immersive environment where audiovisual elements, interactions, and narratives converge to create unique and personalized experiences. Through them, players reveal traits of themselves and incorporate new identity facets originating from these in-game constructions into their selves, suggesting an important role of these digital environments in the subject's identity constitution.

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Author Biographies

Simone Artifon, Federal University of Pelotas

Psicóloga pela Universidade de Passo Fundo. Graduanda em Letras Espanhol pela Universidade Federal de Santa Maria. Especialista em Artes pela Universidade Federal de Pelotas. MBA em Gestão de Pessoas pela Universidade de Passo Fundo, Brasil.

Rebeca Recuero Rebs, Federal University of Pelotas

Professora dos cursos de Dança, de Cinema e do Programa de Pós-Graduação em Artes pela Universidade Federal de Pelotas, Brasil. Graduada em Comunicação Social pela Universidade Católica de Pelotas e Medicina Veterinária, com mestrado e doutorado em Ciências da Comunicação pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos; pós-doutorado em Letras pela Universidade Federal de Pelotas. 

Nalva de Lima Lorenzatto, Federal University of Pelotas

Licenciatura em Pedagogia pela Universidade Federal do Pampa, Brasil. Técnica de Enfermagem pela Universidade de Passo Fundo. Especialista em auxiliar de Enfermagem do Trabalho pela Escola Mirtes Silva e técnica em Segurança do Trabalho pelo Serviço Nacional de Aprendizagem Comercial, Brasil.

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Published

23-12-2024

How to Cite

Artifon, S., Rebs, R. R., & Lorenzatto, N. de L. (2024). Online games as a space for identity construction: a perspective from the magic circle in League of Legends. Simbiótica. Revista Eletrônica, 11(3), 109–132. https://doi.org/10.47456/simbitica.v11i3.43333

Issue

Section

Artigos livres