Est modus in rebus

the degree, the measure, the fairness

Authors

  • Lincoln Dias DAV-UFES

DOI:

https://doi.org/10.47456/rf.v19i29.43541

Keywords:

fotografia, texto, imagem, arte contemporânea

Abstract

The article describes the simultaneous genesis of itself and the photographs that are its object. Emerging as an integrated poetic exercise, photos and text were mutually formed, through aggregations and revisions. The text discusses the photographs and itself in the manner of a phenomenological approach, with mention of the possibility of a political dimension of the image without the explicit representation of political themes.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Lincoln Dias, DAV-UFES

É artista visual, professor adjunto do Departamento de Artes Visuais da Universidade Federal do Espírito Santo. Possui graduação em Artes Plásticas pela Universidade Federal do Espírito Santo (1988), mestrado e doutorado em Comunicação e Semiótica pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1997; 2005). Como artista, trabalha com pintura a óleo, acrílica e vinílica. Como pesquisador, tem como referencial teórico a semiótica discursiva e como objeto geral de estudo as artes visuais, especificamente a pintura e suas relações com a contemporaneidade.

References

HORÁCIO. Sátiras. Tradução de António Luís Seabra. São Paulo: EDIPRO, 2011.

A ÚLTIMA Sessão de Cinema. Direção: Peter Bogdanovich. Produção: Bert Schneider, Stephen J. Friedman, Bob Rafelson. Culver City: Columbia Pictures; [Sem Local]: BBS Productions, 1971. 118 min.

O QUE Terá Acontecido a Baby Jane? Direção: Robert Aldrich. Produção: Robert Aldrich. Hollywood: Warner Bros., 1962. 134 min.

QUEM Tem Medo de Virginia Woolf? Direção: Mike Nichols. Produção: Ernest Lehman. Hollywood: Warner Bros., 1966. 131 min.

Published

20-02-2024

How to Cite

Dias, L. (2024). Est modus in rebus: the degree, the measure, the fairness. Farol, 19(29), 47–60. https://doi.org/10.47456/rf.v19i29.43541

Issue

Section

Seção Temática