“What Is Your Favorite Color?”: Práticas De Letramento Crítico No Ensino-Aprendizagem Da Língua Inglesa Para Crianças De 2 A 5 Anos E A Ruptura Com Padrões Sociais.
Abstract
This article presents a narrative and some reflections on critical literacy practices in the English language teaching and learning for 2-5 year old children, demonstrating how these practices can contribute to the rupture with pre-established social standards. In addition, we discussed the education of English teachers, reflecting on the lack of initial and continuing education for graduates who wish to work in early childhood education. Likewise, we consider how existing training can culminate in practices that help children's English teaching and learning to take place in a critical and questioning way. Moreover, we think about the motivations that encourage English in early childhood education, whether for marketing or for identity, social, cultural issues.
Keywords: English teaching. Children. Critical education.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 PERcursos Linguísticos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
O autor de submissão à Revista PERcursos Linguísticos cede os direitos autorais à editora da revista (Programa de Pós-Graduação em Linguística - UFES), caso a submissão seja aceita para publicação. A responsabilidade do conteúdo dos artigos é exclusiva dos autores. É proibida a submissão integral ou parcial do texto já publicado na revista a qualquer outro periódico.
Os trabalhos aqui apresentados utilizam a licença Creative Commons CC BY: Attribution- NonCommercial- NoDerivatives 4.0 International. Para mais informações, verificar: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Os trabalhos na revista são arquivados pelo sistema Rede de Preservação PKP (PKP PN) e LOCKSS