Youtube Como Rede Social: Contribuições Da Plataforma Para A Aprendizagem De Língua Inglesa
Abstract
This Work aims at investigating the YouTube platform as a social media and an useful space to an autonomous English language learning. This research is not intended to claim that the availability of quality material online is sufficient to provide more autonomy to the students. We believe that YouTube is a potential platform to enhance autonomy, but we are aware that there is a specific kind of student who could benefit from using this tool. For the theoretical basis of this research we will have the meaning of social network as in Recuero (2009) and we will seek, mainly in Leffa (2003), Paiva (2005) and Wisniewska (1998), a starting point to understand how the autonomy in learning occurs.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 PERcursos Linguísticos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
O autor de submissão à Revista PERcursos Linguísticos cede os direitos autorais à editora da revista (Programa de Pós-Graduação em Linguística - UFES), caso a submissão seja aceita para publicação. A responsabilidade do conteúdo dos artigos é exclusiva dos autores. É proibida a submissão integral ou parcial do texto já publicado na revista a qualquer outro periódico.
Os trabalhos aqui apresentados utilizam a licença Creative Commons CC BY: Attribution- NonCommercial- NoDerivatives 4.0 International. Para mais informações, verificar: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Os trabalhos na revista são arquivados pelo sistema Rede de Preservação PKP (PKP PN) e LOCKSS