Análise Dialógica De Maria Da Vila Matilde: A Canção No Embate Contra A Violência De Gênero
DOI:
https://doi.org/10.47456/pl.v10i25.30050Abstract
This work analyses Douglas Germano’s song “Maria da Vila Matilde”, sung by Elza Soares, from the perspective of the dialogical discourse theory. In a moment such as this, in which the feminist discourse is strengthening (in part, due to the social medias), and the fight against chauvinism is growing, the artistic discourse can contribute to strengthen an empowering attitude towards the confrontation of such questions. In the song analysis, we can observe which social values and discursive categories constitute a domestic violence denunciation discourse. Elza Soares’ singing of the song is analyzed in its ironic key in order to observe how this discursive category can establish several tinctures which create, axiologically, the confrontational tone of the female lyrical voice against chauvinist values.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 PERcursos Linguísticos
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
O autor de submissão à Revista PERcursos Linguísticos cede os direitos autorais à editora da revista (Programa de Pós-Graduação em Linguística - UFES), caso a submissão seja aceita para publicação. A responsabilidade do conteúdo dos artigos é exclusiva dos autores. É proibida a submissão integral ou parcial do texto já publicado na revista a qualquer outro periódico.
Os trabalhos aqui apresentados utilizam a licença Creative Commons CC BY: Attribution- NonCommercial- NoDerivatives 4.0 International. Para mais informações, verificar: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Os trabalhos na revista são arquivados pelo sistema Rede de Preservação PKP (PKP PN) e LOCKSS