O Teatro de Rua como via política de mídia radical
DOI:
https://doi.org/10.18315/argum..v9i2.15423Abstract
Este estudo tem como objetivo fazer uma reflexão sobre o trabalho de coletivos de teatro de rua, pensando-os como um meio de mídia radical, buscando analisar que discursos e ações são produzidos por esses grupos e quais os efeitos políticos dessa prática. A ideia de político se refere à origem da palavra polis (cidade), e Ithka, (aquilo que se refere a ...), ou seja, político no sentido de tudo aquilo que se refere a cidade, entendendo-a como convívio social, sendo o ser humano construído por esse meio e em constante relação com o mesmo. Assim, analisou-se grupos que visam o fazer artístico com uma função de debate social se colocando ao lado de práticas e discursos contra hegemônicos. Esse universo estudado se relaciona com a teoria da mídia radical. Por fim, através dos resultados, evidenciou-se outras formas de comunicação e existências em meio a uma cidade que é engendrada a partir de determinados discursos que criam exclusões e desigualdades
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Transfer Agreement
As a condition for submission, the authors must agree with the Copyright Transfer Agreement, by checking the box after reading the clauses.
The author(s) (hereinafter "AUTHOR") hereby agrees to transfer, without any financial compensation, the property of copyrights regarding Argumentum, a journal of the Postgraduate Program in Social Politics (Programa de Pós-graduação em Política Social), Federal University of Espírito Santo (Universidade Federal do Espírito Santo) - Av. Fernando Ferrari, 514 - Goiabeiras 29075-910, Vitória (Brazil), (hereinafter "ARGUMENTUM"), according to the following terms and conditions:
1. I am aware of the terms of "Care Ethics Research Guide" described in the Policies section.
2. AUTHOR warrants to be the writer and copyright holder of the WORK submitted.
3. AUTHOR declares that the WORK does not infringe the rights of third-parties; that the distribution of images (if existent) was authorized; and that AUTHOR assumes total moral and property responsibility for their content.
4. AUTHOR agrees to transfer all the copyrights concerning the WORK to ARGUMENTUM, especially the rights to edit, publish, translate into another language, and reproduce it through any process or technique. ARGUMENTUM becomes the exclusive owner of the rights regarding the WORK, and any total or partial reproduction, in any other medium, printed or electronic, is strictly forbidden without prior written consent by ARGUMENTUM.
5. The copyright transfer is unpaid and, therefore, there will be no monetary compensation whatsoever by ARGUMENTUM in order to use the TEXT.