Expressões da Educação Permanente na Atenção Primária à Saúde: uma revisão integrativa
DOI:
https://doi.org/10.18315/argumentum.v12i1.26917Abstract
O artigo apresenta resultados de uma pesquisa que teve por objetivo desenvolver uma Revisão Integrativa nas produções científicas de pesquisas qualitativas sobre Educação Permanente em Saúde na Atenção Primária no âmbito nacional, para analisar a aplicação da sua metodologia frente a elaboração e sistematização de políticas. Método: foram utilizadas as bases de dados: LILACS, IBECS, SciELO e Medline. Resultados: dos 2.340 artigos correspondentes aos descritores utilizados, após a leitura na íntegra e respondendo ao objetivo 20 foram incluídos. Conclusão: Foi revelado o desconhecimento acerca da PNEPS, assim como da sua metodologia. EPS deve ser compreendida como um instrumento do e no trabalho das equipes de saúde da Atenção Primária, uma vez que, consiste na colaboração em grupos na aquisição de capacidade de ser coautor nos seus processos de modificações e reestruturações dos serviços de saúdeDownloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Transfer Agreement
As a condition for submission, the authors must agree with the Copyright Transfer Agreement, by checking the box after reading the clauses.
The author(s) (hereinafter "AUTHOR") hereby agrees to transfer, without any financial compensation, the property of copyrights regarding Argumentum, a journal of the Postgraduate Program in Social Politics (Programa de Pós-graduação em Política Social), Federal University of Espírito Santo (Universidade Federal do Espírito Santo) - Av. Fernando Ferrari, 514 - Goiabeiras 29075-910, Vitória (Brazil), (hereinafter "ARGUMENTUM"), according to the following terms and conditions:
1. I am aware of the terms of "Care Ethics Research Guide" described in the Policies section.
2. AUTHOR warrants to be the writer and copyright holder of the WORK submitted.
3. AUTHOR declares that the WORK does not infringe the rights of third-parties; that the distribution of images (if existent) was authorized; and that AUTHOR assumes total moral and property responsibility for their content.
4. AUTHOR agrees to transfer all the copyrights concerning the WORK to ARGUMENTUM, especially the rights to edit, publish, translate into another language, and reproduce it through any process or technique. ARGUMENTUM becomes the exclusive owner of the rights regarding the WORK, and any total or partial reproduction, in any other medium, printed or electronic, is strictly forbidden without prior written consent by ARGUMENTUM.
5. The copyright transfer is unpaid and, therefore, there will be no monetary compensation whatsoever by ARGUMENTUM in order to use the TEXT.