About the aesthetic experience on social media
DOI:
https://doi.org/10.47456/rf.v19i29.30923Keywords:
Experiência, Estética, Redes sociais, Jorge LarrosaAbstract
This research addresses epistemological issues linked to experience, especially those linked to the circulation of art in the context of social media. Based mainly on Jorge Larrosa's studies on the concept of experience, we reflect on its possible consequences on the circulation of artistic works in the territory of social media. As a result, we highlight the difficulty, or even the frequent impossibility, of carrying out an aesthetic experience in the universe of the most accessed social networks.
Downloads
References
BENJAMIN, W. Experiência e pobreza (1933). In: BENJAMIN, Walter. Magia e técnica, arte e política. São Paulo: Brasiliense, p. 123-128, 2012.
___. O Narrador (1936). In: BENJAMIN, Walter. Magia e técnica, arte e política. São Paulo: Brasiliense, p. 213-240, 2012.
LARROSA, J. Literatura, experiência e formação. In: COSTA, Marisa Vorraber (org.). Caminhos investigativos: novos olhares na pesquisa em educação. Rio de Janeiro: DP&A, p. 133-160, 2002a.
___. Notas sobre a experiência e o saber de experiência. Revista brasileira de educação, Rio de Janeiro, n. 19, p. 20-28, 2002b.
___. Experiência e alteridade em educação. Reflexão e Ação, Santa Cruz do Sul, v. 19, n. 2, p. 04-27, 2011.
JUNQUEIRA, F. M. Arte Contemporânea: Experiências poéticas. In: XXVI Congresso Nacional da Federação de Arte/Educadores do Brasil e IV Congresso Internacional da Federação de Arte/Educadores, 2016, Boa Vista, p. 600-613.
TOMAZ, T.; SILVA, G. C. Repensando big data, algoritmos e comunicação: para uma crítica da neutralidade instrumental. Parágrafo, São Paulo, v. 6, n. 1, p. 31-42, 2018.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors of works submitted to Revista Farol authorize their publication in physical and electronic media, solely for academic purposes, and may be reproduced as long as the source is cited. They attest to their originality, authorship and originality.