Tourism and social media: new ways to approach the subject and space in pandemic times

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47456/geo.v1i32.35319

Keywords:

social media, tourist activities, Covid-19

Abstract

The article aims to discuss the interface between tourism, forms of leisure, and social media, especially in times of pandemic due to the rapid spread of Covid-19. Amid the adversities placed in the current scenario, technology has emerged, in a more visible way, as a tool for accessing and sharing information. For this analysis, an exploratory descriptive approach was used, analyzing examples of actions and projects broadcast on the social media of tourist and cultural pages. From the analyzes and interpretations, it was possible to observe several projects and ideas being built to bring tourists closer to space and as a way of spreading tourist and cultural attractions amidst the adversities posed by social detachment. Technology has become a tool in this process, transforming access and sharing of experiences. Social media has acquired an important role in this scenario, providing experiences of visiting tourist places without a predefined physical contact and presenting itself as a complement to tourist experiences.

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Author Biographies

Karine de Almeida Paula, Universidade Federal de Viçosa / Centro Universitário de Viçosa

Graduada em Geografia pela Universidade Federal de Viçosa - UFV. Mestre em Arquitetura e Urbanismo, na seguinte linha de pesquisa: Planejamento do Espaço Urbano e Regional, pela Universidade Federal de Viçosa - UFV. Professora nos cursos de Engenharia Ambiental e Arquitetura no Centro Universitário de Viçosa. Atualmente é Doutoranda no programa de pós graduação em Arquitetura e Urbanismo da UFV. 

Teresa Cristina de Almeida Faria , Universidade Federal de Viçosa

Possui graduação em Arquitetura e Urbanismo pela Universidade Santa Úrsula (1983); mestrado (1997) e doutorado (2004) em Planejamento Urbano e Regional pelo Instituto de Pesquisa e Planejamento Urbano e Regional - IPPUR/Universidade Federal do Rio de Janeiro . Pós doutorado em arquitetura e urbanismo na Universidade Federal Fluminense - UFF. Atualmente é professora Adjunto do Departamento de Arquitetura e Urbanismo da Universidade Federal de Viçosa/MG, atuando na graduação e na pós-graduação. 

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Published

21-07-2021

How to Cite

DE ALMEIDA PAULA, Karine; DE ALMEIDA FARIA , Teresa Cristina. Tourism and social media: new ways to approach the subject and space in pandemic times. Geografares, Vitória, Brasil, v. 1, n. 32, p. 178–195, 2021. DOI: 10.47456/geo.v1i32.35319. Disponível em: https://periodicos.ufes.br/geografares/article/view/35319. Acesso em: 17 jul. 2024.

Issue

Section

Dossiê Geografizando a pandemia. Entrelugares do adoecimento existencial