THE DEVELOPMENT OF CAPACITIES OF LANGUAGE OF STUDENTS OF BASIC EDUCATION FOR THE TEXTUAL PRODUCTION OF THE GENRE DISCUSIVE/TEXTUAL WONDERFUL TALE
Abstract
This work aims to present the language capacities that students of the 6th grade of elementary school, developed for the textual production of the genre discursive/textual wonderful tale, when they participate in a pedagogical intervention process, constructed with support of the methodology of the didact sequence of genres. The construction of the genre became a semiotic instrument for the students language action in communicative situations in which the themeaning is related to discussing, to reflect on social problems that are establish in human relation.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 PERcursos Linguísticos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
O autor de submissão à Revista PERcursos Linguísticos cede os direitos autorais à editora da revista (Programa de Pós-Graduação em Linguística - UFES), caso a submissão seja aceita para publicação. A responsabilidade do conteúdo dos artigos é exclusiva dos autores. É proibida a submissão integral ou parcial do texto já publicado na revista a qualquer outro periódico.
Os trabalhos aqui apresentados utilizam a licença Creative Commons CC BY: Attribution- NonCommercial- NoDerivatives 4.0 International. Para mais informações, verificar: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Os trabalhos na revista são arquivados pelo sistema Rede de Preservação PKP (PKP PN) e LOCKSS