Multimodalidade E Hipertextualidade: Caminhos Para Pesquisa E Ensino
DOI:
https://doi.org/10.47456/pl.v11i29.36781Abstract
In this work, based on the understanding that every text is multimodal and also a hypertext, we seek to weave some reflections around the contributions of Multimodal Social Semiotics, anchored in the studies by Kress (2010, 2011, 2015), from Textual Linguistics through Koch (2005) and Xavier (2002) studies to think about text and hypertextuality. Thus, we discuss issues such as (a) the conceptual dimensions between text, hypertext and multimodality; (b) how to think about the methodological paths that can be followed for the development of research and (c) highlight aspects that need to be observed and considered in multimodal analyzes. From these reflections we seek to demarcate how these notions intertwine and are interdependent in the process of production and reception of texts, so relevant today.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 PERcursos Linguísticos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
O autor de submissão à Revista PERcursos Linguísticos cede os direitos autorais à editora da revista (Programa de Pós-Graduação em Linguística - UFES), caso a submissão seja aceita para publicação. A responsabilidade do conteúdo dos artigos é exclusiva dos autores. É proibida a submissão integral ou parcial do texto já publicado na revista a qualquer outro periódico.
Os trabalhos aqui apresentados utilizam a licença Creative Commons CC BY: Attribution- NonCommercial- NoDerivatives 4.0 International. Para mais informações, verificar: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Os trabalhos na revista são arquivados pelo sistema Rede de Preservação PKP (PKP PN) e LOCKSS