Para além de uma Vocação: Sentido do Trabalho para os Professores da Unidade Escolar Municipal Conveniada Belo Campo

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47456/regec.2317-5087.2022.11.2.36267.28-51

Keywords:

Pleasure; Suffering; Teaching Work

Abstract

The human perception of work has undergone changes: from punishment to essential to life. Thus, the study of the meaning of work became important to understand the relationship between subject and organization. Therefore, this article aims to analyze the meaning of work for teachers at the Municipal School Unit Conveniada Belo Campo, in Belo Campo, Southwestern of Bahia. This research is empirical in nature, descriptive-exploratory and the research strategy was the case study. Adopting a probabilistic sampling, 37 teachers answered a structured questionnaire and, due to accessibility, eight teachers were interviewed. The results revealed a feeling of devaluation, triggered mainly by low salaries and lack of recognition by students and the government, in addition to tiredness caused by work overload. However, teachers are satisfied with their work and are proud of what they do.

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Author Biographies

Maria Gabriella Marchiori Roque, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia

Bacharel em Administração pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia

Almiralva Ferraz Gomes, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia

Professora Titular do Departamento de Ciências Sociais Aplicadas da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia

Adller Moreira Chaves, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia

Professor da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia. Mestre em Administração pela Universidade Federal do Espírito Santo

Marisa Oliveira Santos, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia

Professora Adjunta da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia. Doutora em Memória, Linguagem e Sociedade pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia

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Published

03-05-2022

How to Cite

Roque, M. G. M., Gomes, A. F., Chaves, A. M., & Santos, M. O. (2022). Para além de uma Vocação: Sentido do Trabalho para os Professores da Unidade Escolar Municipal Conveniada Belo Campo. Management and Connections Journal, 11(2), 28–51. https://doi.org/10.47456/regec.2317-5087.2022.11.2.36267.28-51

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