Science, Teaching, and other old-fashioned kinds of knowledge

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47456/simbitica.v10i2.38290

Abstract

The Chronicle invites you to learn a little about the life of Marina, a young woman with a poor background, born in a northeast town. Inspired by the strength and struggle of many women scientists and teachers, the story tells about the many struggles to become and act as a science teacher in a dystopian country that neglects teacher training and scientific thinking. Marina's professional journey is told from two different time frames (2015 and 2025), separated by a tragicomic event in her work environment.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Thiago Emmanuel Araújo Severo, Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Brasil

Biólogo (licenciado/bacharel), Mestre e Doutor em Educação. Professor Adjunto da Universidade Federal do Rio Grande do Norte (Brasil). Atua na área de Educação, com foco na formação de professores/as; popularização da cultura científica; e interfaces interculturais no ensino de ciências/biologia.

Mayara Larrys, Universidade Federal do Pará, Brasil

Bióloga Licenciada, Mestre e Doutora em Ensino de Ciências. Professora Adjunta da Universidade Federal do Pará (Brasil). Atua na área de Educação em Ciências com foco perfilização e desenvolvimento de estratégias para a educação científica pautadas no diálogo de saberes.

Published

20-08-2023

How to Cite

Severo, T. E. A., & Larrys, M. (2023). Science, Teaching, and other old-fashioned kinds of knowledge. Simbiótica. Revista Eletrônica, 10(2), 346–364. https://doi.org/10.47456/simbitica.v10i2.38290