The community orchestra and the cultural heritage education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47456/simbitica.v11i2.43064

Keywords:

heritage education; community orchestras; identity; memory

Abstract

This text addresses orchestras as a cultural asset, focusing especially on the role and significance of community orchestras in collective music teaching. Such groups focus on social integration and strengthening identity through musical language, based on social phenomena triggered by the promotion of cultural and educational experiences. The discussion is an excerpt from ongoing doctoral research and covers the state of activation of this heritage. The objective is to articulate applications of knowledge from the field of heritage education, in processes and practices of public policies for culture and citizenship whose bases are orchestras. After a brief introduction to the context, a preliminary discussion and considerations on the information collected so far are presented.

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Author Biographies

Sebastião Gonçalves Feitosa, Universidade da Região de Joinville

Bacharel em Composição e Regência e Mestre em Educação pela Universidade de Brasília, Brasil. Doutorando em Patrimônio Cultural e Sociedade na Universidade da Região de Joinville, Brasil.

Taiza Mara Rauen Moraes, Universidade da Região de Joinville

Graduada em Letras pela Universidade do Contestado, Santa Catarina, Brasil. Doutora em Literatura pela Universidade Federal de Santa Catarina, Brasil. Professora no Programa de Pós-Graduação em Patrimônio Cultural e Sociedade da Universidade da Região de Joinville.

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Published

08-11-2024

How to Cite

Feitosa, S. G., & Moraes, T. M. R. (2024). The community orchestra and the cultural heritage education. Simbiótica. Revista Eletrônica, 11(2), 211–229. https://doi.org/10.47456/simbitica.v11i2.43064

Issue

Section

Artigos livres