Learning in production engineering through games: analysis using ProKnow-c

Authors

  • Lucas Bergami Nascimento Centro Universitário Salesiano, UniSales
  • Kathleen Silvestre de Oliveira Prefeitura Municipal de Cariacica
  • Marcos Wagner Jesus Servare Junior Centro Universitário Salesiano - Unisales https://orcid.org/0000-0002-4531-9934
  • Maria Carolina Drago Bragança Centro Universitário Salesiano - Unisales https://orcid.org/0000-0002-8220-2225

DOI:

https://doi.org/10.47456/bjpe.v8i4.38566

Keywords:

Learning, Gamification, ProKnow-c

Abstract

This study aims to explore the bibliographic portfolio found through the ProKnow-C method, which brings important articles to the topic: A better learning of production engineering at the university through games. The ProKnow-C method refers to a quantitative analysis of published articles carried out through filters such as the reading of pieces and the entirety of the text and the number of citations in Google Scholar, and so on. From this study, 08 articles were identified that are part of the bibliographic portfolio, in which the prominent authors, the means of prominent publications, the material that helped as a basis for the works, in addition to mentioning the contributions of each of them, from learning in higher education to production engineering through games.

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Author Biographies

Lucas Bergami Nascimento, Centro Universitário Salesiano, UniSales

Graduando em Engenharia de Produção no Centro Universitário Salesiano (UniSales).

Kathleen Silvestre de Oliveira, Prefeitura Municipal de Cariacica

Licenciada em Pedagogia. Atua como professora da Prefeitura Municipal de Cariacica.

Marcos Wagner Jesus Servare Junior, Centro Universitário Salesiano - Unisales

Engenheiro de Produção e mestre em Engenharia Civil pela Universidade Federal do Espírito Santo. Atualmente cursa o Doutorado em Engenharia Elétrica na mesma Universidade com período sanduíche na Hautes Études Commerciales de Montréal. Atua como Docente e Coordenador de curso das Engenharias na UniSales (Centro Universitário Salesiano) de Vitória/ES.

Maria Carolina Drago Bragança, Centro Universitário Salesiano - Unisales

Possui graduação em Administração com habilitação em Análise de Sistemas pela Faculdade de Ciências Humanas de Vitória(2001), graduação em Pedagogia pela Escola de Ensino Superior Fabra(2014), graduação em Programa Especial de Formação Pedagógica Para Formadores de Educação Profis pela Universidade do Sul de Santa Catarina(2010), especialização em Educação Profissional e Tecnológica pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo(2014) e curso-tecnico-profissionalizante em Técnico em Processamento de Dados pelo Instituto Capixaba de Tecnologia(1996). Atualmente é Supervisora Acadêmica/Pedagógica do Centro Universitário Salesiano. Tem experiência na área de Educação. (Texto gerado automaticamente pela aplicação CVLattes)

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Published

2022-08-22

How to Cite

Nascimento, L. B., Oliveira, K. S. de, Servare Junior, M. W. J., & Bragança, M. C. D. (2022). Learning in production engineering through games: analysis using ProKnow-c. Brazilian Journal of Production Engineering, 8(4), 109–118. https://doi.org/10.47456/bjpe.v8i4.38566

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