Language teachers in initial training

relationships between beliefs, knowledge and understanding of the authorship of teaching materials

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47456/rctl.v19i42.48189

Keywords:

Authorship of learning resources, Teachers’ knowledge, Beliefs, Knowledge

Abstract

Authoring teaching materials is one of the actions that are part of teaching work. However, we know that carrying out this action takes time and depends on several factors, including possible demands from educational institutions. This activity can be developed and discussed throughout initial teacher training; however, there may often be a lack of spaces for this, as well as for sharing and discussing the knowledge, skills, and beliefs involved in such practice. Thus, in this article, we discuss the possible relationships between beliefs, knowledge, and knowledge about the authorship of teaching materials of initial language teachers. Based on a qualitative study conducted by applying a questionnaire to undergraduate students in language courses at two federal universities in the south of the country, we present data regarding the perceptions of teachers in training regarding the elements presented above. Based on this research, we observed that academic knowledge combined with practical knowledge are valued as constituents of teacher authorship and that such aspects are sensitive to the influence of beliefs in this sense.

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Author Biographies

  • Gabriela Bohlmann Duarte, Universidade Federal de Pelotas (UFPel)

    Doutora em Letras pela Universidade Católica de Pelotas (UCPel), mestra em Letras pela Universidade Federal de Pelotas (UFPel); graduada em Letras - Licenciatura em Português/Inglês e respectivas literaturas e bacharelado em Redação e Revisão de Textos pela UFPel. Professora Adjunta da UFPel, atuando no Centro de Letras e Comunicação, na área de Ensino de Língua Inglesa, e no Programa de Pós-Graduação em Letras.

  • Aline Mackedanz dos Santos, Universidade Federal de Pelotas (UFPel)

    Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Letras da Universidade Federal de Pelotas (UFPel). Graduada em Licenciatura em Letras - Português e Inglês pela UFPel.

  • Carolina Fernandes Alves, Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)

    Doutora em Letras pela Universidade Federal de Pelotas (UFPel), mestra em Letras pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) e graduação em Letras - Português e Literaturas de Língua Portuguesa e Espanhol e Literaturas de Língua Espanhola pela UFRGS. Professora adjunta do Departamento de Metodologia de Ensino da Universidade Federal de Santa Maria (UFSM).

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Published

02-07-2025