ICT and Education in Chemistry: analysis of publications in the annals of the National Meeting of Teaching of Chemistry between 2008 to 2018

Authors

  • Geovane de Melo Leal Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Maranhão
  • Davi da Silva Universidade Federal do Piauí - UFPI
  • Dihêgo Henrique Lima Damacena Universidade Federal do Piauí
  • Herbert Gonzaga Sousa Universidade Estadual do Piauí

DOI:

https://doi.org/10.47456/krkr.v1i10.35234

Abstract

The present study shows an analysis of the works published in the thematic line Information and Communication Technology in Education (ICT) in the annals of the National Meeting Chemistry Teaching (ENEQ), between 2008 and 2018. This research is bibliographic character and aims to present a survey of the works published in the ICT theme in the last six editions of ENEQ, aiming to map and analyze how the theme has been debated in the area of teaching Chemistry. It was observed that, throughout the editions, there was a significant increase of researchers that indicate for further discussions and debates in the academic and scientific environment on the ICT theme as an educational possibility in the teaching of chemistry during the meetings. In addition, the levels of education at which the research was approached were also presented. It was possible to identify that the ICT theme is increasingly present in classrooms and reaches different levels of education, from elementary school to higher education courses.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Geovane de Melo Leal, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Maranhão

Licenciado em Química pela Universidade Federal do Piauí (UFPI). Especialista em Metodologia do Ensino de Química pelo Centro Universitário Internacional (UNINTER). Pós-Graduando em Educação e Ensino de Ciências pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Maranhão (IFMA).

Davi da Silva, Universidade Federal do Piauí - UFPI

Graduado em Licenciatura e Bacharelado em Química pela Universidade Regional de Blumenau (FURB), Mestre e Doutor em Química pela Universidade Federal de Santa Catarina.

Dihêgo Henrique Lima Damacena, Universidade Federal do Piauí

Graduado em Licenciatura Plena em Química pela Universidade Federal do Piauí (UFPI). Mestre em Química Analítica pelo Programa de Pós-Graduação em Química (PPGQ-UFPI).  Doutorando em Química pela Universidade Federal do Piauí (UFPI), no Programa de Pós Graduação em Química (PPGQ), na área de Físico Química.

Herbert Gonzaga Sousa, Universidade Estadual do Piauí

Graduado em Licenciatura em Química pela Universidade Estadual do Piauí (UESPI). Possui Mestrado em Química na área de Bioprospecção fitoquímica pela Universidade Estadual do Piauí- UESPI.

Published

30-06-2021

Issue

Section

Artigos