New midias, new languages

a case study about the e-learning strategies in Minas Gerais during COVID-19 and the development of a mediatic studies course

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47456/krkr.v1i12.36196

Keywords:

Media Literacy, Media Studies, Art Education, Full-time High School

Abstract

This article presents my perceptions as art educator of the State of Minas Gerais, regarding the e-learning environment offered by the State Education System during the COVID-19 pandemics. I also intend to present elements of the paths developed by me and almost 20 other art-educators, in the scope of Residência Pedagógica Project, during this same period, highlighting its effects on the offering of an elective course about mediatic education, developed by me to be offered to some of my students.

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Author Biography

Daniel Schwarz, SEE MG/PEB Artes

Arte educador, produtor cultural e cineasta. Atualmente, é Professor Substituto de Artes no Colégio de Aplicação da UFRJ. Antes disso, atuou por mais de três anos enquanto professor de Artes do Estado de Minas Gerais, onde vivenciou as questões que iluminam o artigo aqui apresentado. Ao longo dos últimos anos vem pesquisando as interfaces entre educação, cinema, videogames e novas mídias. Formado em Artes Visuais e Mestre em Antropologia Social pela UNICAMP, atua enquanto educador desde 2011 e enquanto produtor cultural desde 2006. 

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Published

30-06-2022

Issue

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Artigos