Teaching for Teaching Arts

by a praxis of teaching unmolding in Arts

Authors

  • Roberta Moratori
  • Ailton Pereira Morila

DOI:

https://doi.org/10.47456/krkr.v1i7.36204

Abstract

This article walk to the senses and the meaning in-of teachers formation, finds in waywardness the possibility to make sense through an unmolding praxis, specially the teachers of-in Arts. The unmolding while removing from the formwork, and while misinformation, calls the sense and the senses in experimentations and studies in the perspective to fiction the real reflecting about it, seeking to bring functioning to the hyphen of learning-teaching, theory-practice, content-form, of the sensitive-intelligible, instilling the movement in time-space needed to cognise, to be able to ignore.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Roberta Moratori

Atriz, teatro-educadora e pesquisadora. Mestra em Ensino na Educação Básica pela Universidade Federal do Espírito Santo - UFES, especialista em Pedagogia da Arte na Faculdade de Educação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS, bacharela e licenciada em Artes Cênicas pela Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro - UNIRIO. 

Ailton Pereira Morila

Doutor e Mestre em educação pela Faculdade de Educação da USP. Bacharel em História pela Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas da USP. Engenheiro Mecânico pela Escola de Engenharia de São Carlos - USP. Professor Associado da Universidade Federal do Espírito Santo. Membro Permanente do Programa de pós-graduação em Ensino na Educação Básica. Pesquisador do Prometheus Núcleo de Estudos Críticos.

Published

19-11-2021