Analysis of online traffic campaigns for selling a politics segment info-product

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47456/bjpe.v10i2.44195

Keywords:

Digital Marketing, Paid Traffic, Info-product

Abstract

With the evolution of technologies and the intensification of market globalization, companies have needed to adopt innovative marketing approaches to ensure their competitiveness. Digital marketing has emerged as a crucial area for the development of these strategies. One of the fundamental tools of digital marketing is the use of paid traffic, which provides effective brand consolidation and a broader reach. This study was conducted in a digital marketing agency with the aim of analyzing the impact of paid traffic campaigns on the sales of an info-product. The methodology adopted was based on a case study, which included a theoretical review of marketing as well as a detailed analysis of the data from the company's campaigns. Additionally, all digital marketing strategies employed were thoroughly characterized. At the end of the research, the data obtained highlighted the positive results achieved by the company through the implementation of digital marketing. Furthermore, improvements were proposed to enhance the results obtained. Thus, this study contributed to the understanding of the importance of digital marketing and paid traffic on social media platforms in boosting the sales of an info-product.

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Author Biographies

Lucas Patrick Gonçalves Oliveira, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Minas Gerais (IFMG)

Bacharel em Engenharia de Produção

Neuber Samy Ferreira de Souza, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Minas Gerais (IFMG)

Servidor Publico Federal - Docente EBBT 40DE do IFMG, Graduação em administração pela escola Bahiana de Administração com habilitação em Tecnologia da Informação, Aperfeiçoamento em Gestão Ambiental pelo Senai e técnico em Processamento de Dados pela Escola de Engenharia Eletro-Mecânica da Bahia, Docente no IFMG, atuando nas áreas de TI, Administração, Empreendedorismo, Gestão da qualidade, Auditoria e Pericia, Gestão ambiental.

Tatielle Menolli Longhini, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Minas Gerais (IFMG)

Docente, desde 2016, do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Minas Gerais (IFMG), atuando em projetos de ensino, pesquisa e extensão voltados para capacitação em gestão e práticas de inovação e empreendedorismo, conectando instituições públicas e privadas e iniciativas políticas locais, bem como em cargos de gestão, como nas coordenações do Setor de Extensão, de Comunicação, de Ambientes de Inovação/Laboratórios de Prototipagem e de Curso de Graduação. Doutoranda em Engenharia de Produção (desde 2022) e Mestre em Administração (2017), ambos pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). Bacharel em Engenharia de Produção (2013) pela Universidade Federal de Viçosa (UFV). Profissional atuante em temas sobre inovação e empreendedorismo, ciências de dados e grandes áreas da engenharia de produção e administração, sendo também revisora e pesquisadora de periódicos nacionais e internacionais.

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Published

2024-05-06

How to Cite

Oliveira, L. P. G., Souza, N. S. F. de, & Longhini, T. M. (2024). Analysis of online traffic campaigns for selling a politics segment info-product. Brazilian Journal of Production Engineering, 10(2), 161–181. https://doi.org/10.47456/bjpe.v10i2.44195