The construction of knowledge at the Family Agricultural School of Serra Gaúcha and Rural Family Houses in Rio Grande do Sul

Authors

  • Aline Guterres Ferreira Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • José Vicente Lima Robaina UFRGS
  • Alberto Bracagioli Neto UFRGS
  • José Geraldo Wizniewky UFSM
  • José Geraldo Wizniewky UFSM

DOI:

https://doi.org/10.47456/krkr.v3i4.31483

Abstract

Degree courses in Education in the countryside are the result of the demand of social movements in the countryside. These take place in times and spaces that are different from traditional degrees, which allows greater immersion of graduates in the Schools of the Field. This article aims to analyze the perceptions of students from institutions that are part of the Family Educational Centers for Alternation Training (CEFFA's), about the diversity of food production and the educational system in which they live. Thus demonstrating the need for innovative educational methodologies that promote greater integration between the Schools of the Field and the communities where they operate.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Aline Guterres Ferreira, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Zootecnista (Universidade Federal de Santa Maria), Licenciada em Educação do Campo - Ciências da Natureza (Universidade Federal do Rio Grande do Sul). Especialista em Educação Ambiental e Mestra em Extensão Rural (UFSM). Doutoranda no Programa de Pós-graduação em Educação em Ciências: Química da vida e saúde (UFRGS).

José Vicente Lima Robaina, UFRGS

Professor do curso de Licenciatura em Educação do Campo - Ciências da Natureza.
Professor do Programa de Pós Graduação em Educação em Ciências: Química da vida e saúde. Professor do Departamento de Ensino e Currículo da Faculdade de Educação da UFRGS - Campus Porto Alegre/RS.

Alberto Bracagioli Neto, UFRGS

Professor do Departamento de Horticultura e Silvicultura da Faculdade de Agronomia-UFRGS, Professor da Licenciatura em Educação no Campo e Professor Colaborador do Programa de Pós-Graduação em Desenvolvimento Rural (PGDR-UFRGS)

José Geraldo Wizniewky, UFSM

Professor da Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), do Departamento de Educação Agrícola e Extensão Rural e professor no Programa de Pós-graduação em Extensão Rural. Professor no Curso de Licenciatura em Educação do Campo e Agroecologia (UFSM).

José Geraldo Wizniewky, UFSM

Professor da Universidade Federal de Santa Maria (UFSM), do Departamento de Educação Agrícola e Extensão Rural e professor no Programa de Pós-graduação em Extensão Rural. Professor no Curso de Licenciatura em Educação do Campo e Agroecologia (UFSM).

Published

30-12-2020

Issue

Section

Dossiê: Educação do Campo: processos formativos no Espírito Santo e no Brasil