A look at the Rural Municipal Community School “São João Bosco”.

Authors

  • Lucas Silva de Souza ESCOLA FAMÍLIA AGRÍCOLA "JACYRA DE PAULA MINIGUITE"
  • Taysnara Rodrigues Hastenreiter ESCOLA MUNICIPAL FAMÍLIA AGRÍCOLA NORMÍLIA CUNHA DOS SANTOS
  • Jardel Zanette Fabem Escola Municipal de Ensino Fundamental de Educação Rural Camponesa Conjunto Familiar de Agostinho Partelli

DOI:

https://doi.org/10.47456/krkr.v3i4.31840

Abstract

Rural education has been built by social movements for over 20 years. In this context, the Alternating Schools have stood out in ensuring their own and appropriate education for the children of the peasants. This article aims to report the experience of the Municipal Rural Community School “São João Bosco”, located in the community Dezoito, Municipality of Jaguaré, ES, emphasizing its organizational process, the pedagogical instruments carried out in the school, praxis, curriculum and evaluation. This experience allowed us to see the importance of this school for the local community and the contribution of this practical and theoretical knowledge to farmers, in view of the link that exists between Family - Monitor - student.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Lucas Silva de Souza, ESCOLA FAMÍLIA AGRÍCOLA "JACYRA DE PAULA MINIGUITE"

Educador na Escola Municipal Família Agrícola “Jacyra de Paula Miniguite, graduado em Licenciatura em Educação do Campo (Ciências Agrarias) pela UNIOESTE, Cascavel – PR; Especialista em Educação do campo pelas UFSCAR; Mestre em Educação Agrícola pela UFRRJ, Seropédica – RJ.

Taysnara Rodrigues Hastenreiter, ESCOLA MUNICIPAL FAMÍLIA AGRÍCOLA NORMÍLIA CUNHA DOS SANTOS

Educadora no Centro Integral de Educação Rural de Águia Branca; graduado em Licenciatura em Educação do Campo (Ciências Agrarias) pela UNIOESTE, UFRB, Amargosa – BA.

 

Jardel Zanette Fabem, Escola Municipal de Ensino Fundamental de Educação Rural Camponesa Conjunto Familiar de Agostinho Partelli

Educador na Escola Municipal de Ensino Fundamental de Educação Rural Camponesa Conjunto Familiar Agostinho Partelli; graduado em Licenciatura em Educação do Campo (Ciências Agrarias) pela UNIOESTE, Cascavel – PR.

Published

30-12-2020

Issue

Section

Dossiê: Educação do Campo: processos formativos no Espírito Santo e no Brasil