Practice of building digital games

a remarkable experience in the High School

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47456/krkr.v1i12.37984

Keywords:

programming, scratch, basic education, new high school

Abstract

This article presents an experience report, carried out in a 2nd grade high school class. Using programming with Software Scratch as a tool for teaching exact sciences in basic education, through the construction of 2D digital games. The objective of this work is to provide teachers with a reference material with good information that describes the steps taken during the construction of the games, as well as the theoretical assumptions. We hope that it will serve to encourage the use of new technologies in basic education.

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Author Biographies

Roger Trindade, CEUNES/UES

Mestre em Ensino na Educação Básica (PPGEEB/UFES, 2021), Pós-graduação em PROEJA pelo Instituto Federal do Espírito Santo (2013) possui graduação em Física (2018) e Matemática (2011) pela Universidade Federal do Espírito Santo. Atualmente é Professor Efetivo da Prefeitura Municipal de Linhares e Professor de Ensino Médio do SESI/Linhares – DR do Espírito Santo, com interesse em pesquisas voltadas para a Tecnologia na Educação e Astronomia. Currículo Lattes: http://lattes.cnpq.br/9776514236560669.

Lúcio Souza Fassarella, Universidade Federal do Espírito Santo

Graduado em Física pela Universidade Federal do Espírito Santo (1996), mestre em Matemática pela Associação Instituto Nacional de Matemática Pura e Aplicada (1998) e doutor em Física pelo Centro Brasileiro de Pesquisas Físicas (2002). Professor da Universidade Federal do Espírito Santo (UFES) e do Programa de Pós-Graduação em Ensino na Educação Básica (PPGEEB). Currículo Lattes: http://lattes.cnpq.br/5198314059044151

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Published

30-06-2022

Issue

Section

Experience reports