Varied methodologies in science teaching: a study with teachers from the city of Ibitirama - ES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47456/krkr.v1i10.31837

Abstract

This work aimed to analyze the use of varied methodologies in teaching science in schools in the city of Ibitirama by teachers who teach in elementary school. The research was conducted through a questionnaire, composed of multiple school questions. From the study carried out, a certain variation in the use of methodological resources used in science teaching was identified. The variation is due to the resources available for use in the schools where they operate and the need to use different teaching proposals. In this way, the present study proposes the diversification of classes through the infinite number of sources that science teaching has.

Downloads

Author Biographies

Manoel Augusto Polastreli Barbosa, Universidade Federal do Espírito Santo - Campus Alegre

Mestre em Ensino, Educação Básica e Formação de Professores (PPGEEDUC) - UFES (Campus Alegre). Gestor Escolar EMEF "Santa Lúzia" - Conceição do Castelo/ES. Professor Orientador de TCC do Curso de Especialização Lato Sensu - Ciência é 10 - (UFES). Coordenador de Professores Mediadores do Curso de Pós-Graduação Lato Sensu em Docência para a Educação Profissional e Tecnológica (DocentEPT) - (IFES). Professor do Curso de Pós-Graduação Lato Sensu em Mídias na Educação - Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB). Professor de Geografia EEEFM Professora Aldy Soares Merçon Vargas - Conceição do Castelo/ES. Graduado em Ciências Biológicas, Geografia e Pedagogia. Pós-Graduado em Educação, Pobreza e Desigualdade Social; Educação em Direitos Humanos; Oratória, Transversalidade e Didática da Fala para a Formação de Professores; Design Educacional; Educação e Gestão Ambiental; Ensino Religioso; Geografia e Meio Ambiente; e, Gestão Escolar (Administração, Supervisão, Orientação e Inspeção). Tem experiência na área de Ensino de Ciências, Ensino de Geografia, Espaços Não-Formais de Educação, Tecnologias Educacionais, Educação à Distância, Currículo e Formação de Professores.

Pedro José Garcia Júnior

Professor da Educação Básica de Venda Nova do Imigrante/ES. Graduado em Ciências Biológicas e Pedagogia. Pós-Graduado em Prática e processos educativos; Educação ambiental; Arte; Design Educacional; e, Oratória, Transversalidade e Didática da Fala para a Formação de Professores. Pós-Graduando no Curso de Especialização Ciência é 10! (UFES/CAPES). Atuando como professor da Educação Infantil na Escola Municipal de Educação Infantil "Antônio Roberto Feitosa" em Venda Nova do Imigrante/ES.

Published

30-06-2021

Issue

Section

Artigos