Contributions of PIBID Visual arts/UFES for teaching training

Authors

  • Maira Pêgo de Aguiar UFES

DOI:

https://doi.org/10.47456/krkr.v1i5.32448

Abstract

The following article discuss the contributions towards the professional and humane formation of the graduation scholars, supervisors and coordinators of the Institutional of Scholarship of teaching initiation Program -PIBID, maintained by Capes, more specifically in the field of the subproject od visual arts from the Federal University of Espirito Santo – Ufes. It has as an objective to discuss the different aspects of the formation to teaching of these three factors that make possible the work on the program,  starting reflections made along the validity of the last Pibid Capes official notice from august 2018 to January 2020, under my coordination.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Maira Pêgo de Aguiar, UFES

Graduada em Educação Artística pela Universidade Federal do Espírito Santo (1992). Especialista em Psicopedagogia pela SABERES/UNICID (2001). Mestre em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal do Espírito Santo (2004). Doutora pelo mesmo Programa (2010). Professora adjunta da Universidade Federal do Espírito Santo, no Departamento de Teoria de Arte e Música, Centro de Artes. Coordenadora do curso de Artes Visuais da Ufes desde 2016. Representante dos cursos de Licenciatura do Centro de Artes na Câmara Central de Graduação da Ufes. Coordenadora do Pibid/Artes Visuais/Ufes.

Published

20-11-2020

Issue

Section

Dossiê: Formação inicial de professores em foco: os programas PIBID e Residência