Youth world, consumption and polytechnics: a theoretical essay

um ensaio teórico

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47456/krkr.v1i11.35828

Abstract

The central concern of this theoretical essay is focused on the presentation and discussion of issues that permeate the Brazilian youth world today, especially related to consumption and the role of polytechnic education for a more humane, critical, reflective and less capital-oriented formation. This essay was constituted in a qualitative and dialectical approach, produced through bibliographical research and documental analysis involving authors such as Abramovay (2013), Borges (2017), Dayrell (2003), Enne (2010), Moura, Lima Filho and Silva (2015 ), Ramos (2008) and Saviani (2007) among others. As repercussions, it is assumed that polytechnics contributes to the integral development of youth in order to build material conditions for the youth to develop life projects based on concrete class-conscious actions, reducing seduction to media appeal.  

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Vanessa Serra da Silva, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Maranhão

Vanessa Serra da Silva  Mestranda em Educação Profissional e Tecnológica (ProfEPT/IFMA) Técnico em Assuntos Educacionais  Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Maranhão - IFMA (Reitoria) Matrícula Siape: 2266804

Roberta Pasqualli, IFSC

Possui graduação em Ciência da Computação pela Universidade do Oeste de Santa Catarina (1999), Especialização em Informática pela Universidade Federal de Santa Catarina (2001), Especialização em Teorias e Metodologias da Educação pela UNOCHAPECÓ (2005), Especialização em Docência no Ensino Superior pela UNOCHAPECÓ (2008), Mestrado em Ciências da Computação pela Universidade Federal de Santa Catarina (2002) e Doutorado em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2013). Atualmente é professor do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Santa Catarina - Câmpus Chapecó. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Inovações Pedagógicas, Saberes Docentes e Educação a Distância. É Pós-Doutora em Educação pela UFRGS onde estudou os saberes docentes dos professores do Sistema Rede E-TEC Brasil.

Published

30-12-2021

Issue

Section

Artigos