Being a higher education teacher during the pandemic:

between shadows and suns

Authors

  • Tatiana Galieta Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)

DOI:

https://doi.org/10.47456/krkr.v1i14.36933

Keywords:

Remote learning; Biography; Public education

Abstract

In this work I report experiences lived in my research, teaching and extension activities during the Covid-19 pandemic. Inspired by the textual genre narrative biography, I intertwine my career as a higher education teacher with the actions taken by my institution during three emergency academic periods. A period of shadows that seems to have signaled the possibility of reuniting with other suns that brought other meanings to my teaching.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Tatiana Galieta, Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)

Doutora em Educação Científica e Tecnológica. Professora Associada da Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ). Docente do Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências, Ambiente e Sociedade (PPGEAS-UERJ) e do Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências da Natureza (PPECN-UFF).

 

References

ASDUERJ. Pesquisa “Trabalho docente na UERJ em tempos de pandemia” - Descrição dos dados. Rio de Janeiro: Associação dos/das docentes da Universidade do Estado do Rio de Janeiro, 2021. Disponível em: http://asduerj.org/v7/wp-content/uploads/2021/02/24fev.pdf. Acesso em: 20 abr. 2021.

DIEESE. Departamento Intersindical de Estatística e Estudos Socioeconômicos. Boletim Emprego em Pauta, número 21, junho de 2021. Disponível em: https://www.dieese.org.br/boletimempregoempauta/2021/boletimEmpregoemPauta21.pdf Acesso em 17 out. 2021.

DONA JACIRA. Devaneios. Coluna de opinião - Café com Dona Jacira. ECOA - Por um mundo melhor. Publicado em 18 de abril de 2021. Disponível em: https://www.uol.com.br/ecoa/colunas/cafe-com-dona-jacira/2021/04/18/devaneios.htm. Acesso em 18 abr. 2021.

FREIRE, Paulo. Pedagogia do Oprimido. 17. ed. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1987 [1970].

Published

26-12-2022