Wordwall Platform: experience report of a teaching project for the creation of digital content to support educational practices
DOI:
https://doi.org/10.47456/krkr.v1i15.38961Keywords:
Digital Content Production; Teaching practice; Didactic Resource.Abstract
The present work aims to present a teaching project, which consists of verifying the possibilities of creating digital content on the Wordwall platform as a resource to support educational practices. The research presents a qualitative, exploratory and descriptive study using bibliographic research, which aims to present and discuss the possibilities of creating personalized activities such as: quizzes, competitions, word games, among many other activities, enhancing the teaching and learning process, streamlining classes as a way to arouse students' attention and innovating teaching practices making classes more attractive and learning more meaningful. It is expected from this report the dissemination of the use of this technological resource by teachers, stimulating their training and collaborating with the insertion of these technologies that were previously distant and isolated in their spaces of action. WordWall enables a world full of options, with the elaboration of numerous activities quickly and easily, according to the class and age group, facilitating the teacher's work.
Downloads
References
JESUS, Rafaela Rodrigues de. MOTA, Vania Corrêa. Ensino remoto: apresentação de jogos da plataforma Wordwall para ensinar estatística nos anos iniciais. Revista Científica Multidisciplinar Núcleo do Conhecimento. Ano. 06, Ed. 12, Vol. 04, pp. 102-122. Dezembro de 2021. ISSN: 2448-0959, Link de acesso: https://www.nucleodoconhecimento.com.br/educacao/apresentacao-de-jogos, DOI: 10.32749/nucleodoconhecimento.com.br/educacao/apresentacao-de-jogos Acesso em: 29/06/2022
LOIOLA, B de A, MOURÃO, C, L. Jogo didático: a utilização do Wordwall® como abordagem metodológica para contribuição no processo de ensino aprendizagem. Belém, Revista Cocar. 2021. Disponível em: <https://editorarealize.com.br/artigo/visualizar/76968>. Acesso em: 29/06/2022 19:21
MONTEIRO. J.C.S. MARINHO, S.E.S., Jogos digitais como recurso didático para potencialização da aprendizagem. Anais do I Simpósio Internacional e IV Nacional de Tecnologias Digitais na Educação.2019.
NICOLA, Jéssica Anese; PANIZ, Catiane Mazocco. A importância da utilização de diferentes recursos no ensino de ciências e biologia. Disponível em: < https://ojs.ead.unesp.br/index.php/nead/article/view/InFor2120167/pdf >. Acesso em: 19 julho. 2022.
ROLINDO, J. M. R.; ALVES DOS REIS, M.; MACEDO MELO ANDRADE, J.; CAEXETA ARANHA, T.; O.A.B. MEIRELES, G. METODOLOGIA ATIVA DURANTE AS AULAS SÍNCRONAS COM O APLICATIVO WORDWALL: UM RELATO DE EXPERIÊNCIA. Anais do Seminário de Atualização de Práticas Docentes, [S. l.], v. 3, n. 1, 2022. Disponível em: http://anais.unievangelica.edu.br/index.php/praticasdocentes/article/view/6484. Acesso em: 29 jun. 2022.
SANTOS, S. R. M., FERREIRA, D., MANESCHY, P. Concepções críticas sobre tecnologias digitais de informação e comunicação e processos de ensinar e aprender: contribuições possíveis para as práticas pedagógicas. Interfaces da Educação, v.11, n.32, p. 735 - 763, 2020. Disponível em https://www.researchgate.net/publication/344291951 Acesso em: 21 julho 2022.
SILVA, José Victor Soares Da et al. Ensino da geometria plana com o auxílio da plataforma WordWall: uma experiência vivenciada no programa residência pedagógica. Anais do VI CONAPESC. Campina Grande: Realize Editora, 2021. Disponível em: <https://periodicos.uepa.br/index.php/cocar/issue/view/177>. Acesso em: 29/06/2022 19:21
SILVA, H., JAMBEIRO, O., LIMA, J., & BRANDÃO, M. Inclusão digital e educação para a competência informacional: uma questão de ética e cidadania. Disponível em https://www.scielo.br/j/ci/a/R75CxrQRQsGM8fyGCwgjZKD/abstract/?lang=pt. Acesso em 21 julho 2022.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Eduardo Velasco, Paula Teixeira Nakamoto
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The authors accept, when sending their works, the assignment of their copyrights.