ENGLISH LANGUAGE LEARNING IN A PUBLIC SCHOOL IN THE VOICE OF HIGH SCHOOL STUDENTS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47456/cl.v14i29.30694

Keywords:

Teaching and learning of English, Public school, Students’ voice and attitudes

Abstract

This work seeks to comprehend attitudes of high school students from a public state school in Santa Catarina, Brazil, in relation to the English language. This article is part of a larger project that characterized the linguistic profile of these students through a semi-open questionnaire, and later, semi-structured interviews were conducted. With a focus on Education, the literature related to additional languages, the school context and language policies was used for data analysis, which reveals beliefs related to the learning of English. As a preliminary result, for the subjects, learning collaborates with personal and professional development. The subjects demonstrated autonomy for language learning in informal contexts because the students have the possibility to research topics of interest and interact with people around the world. Thus, the data suggests that school curricula should take into account what the student learns beyond school, making it possible to put into practice linguistic knowledge learned both at school and outside it through informal interactions.

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Author Biographies

Cleide Pisetta, Universidade Regional de Blumenau (FURB)

Mestra em Educação pela Universidade Regional de Blumenau (FURB); graduação em Letras – Português/Inglês pela mesma instituição.

Cyntia Bailer, Universidade Regional de Blumenau (FURB)

Doutora em Estudos da Linguagem pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC); mestra em Letras - Inglês e Literatura correspondente pela mesma instituição; graduada em Letras – Português/Inglês pela Universidade Regional de Blumenau (FURB). É professora no Departamento de Letras e no Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Regional de Blumenau (FURB).

Isabela Vieira Barbosa, Universidade Regional de Blumenau (FURB)

Doutoranda no Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Regional de Blumenau (FURB); mestra em Educação pela mesma instituição; especialista em Educação Infantil e Desenvolvimento pela Universidade Cândido Mendes e em Gestão Educacional pelo Centro Universitário Leonardo da Vinci (UNIASSELVI); graduada em Pedagogia pela Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI) e em Administração pelo Centro Universitário Leonardo da Vinci (UNIASSELVI).

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Published

30-12-2020