Marta Neves, o elã e a incompetência
DOI:
https://doi.org/10.47456/rf.v18i26.40814Keywords:
Marta Neves, Kitsch, Antiarte, Contra-arteAbstract
This article presents the series “Não Ideias”, by artist Marta Neves, analyzing it under Abraham Moles’ writings on kitsch, pointing out similarities between the artist’s work and the analysis of such a cultural phenomenon. We resort to refusal and incompetence, as well as banality and precariousness, as conceptual and formal tools used by the artist to produce a conceptually dense work that is part of the history of subversion within the arts scene.
Downloads
References
BÜRGER, Peter. Teoria da vanguarda. São Paulo: Ubu Editora, 2017
FARIAS, Agnaldo. Cronicamente errada in NEVES, Marta. À boca pequena, naturalmente. Belo Horizonte: Nunc edições de artista. 2017.
FOSTER, Hal. O retorno do real: A vanguarda no final do século xx. trad. Célia Euvaldo. São Paulo: Ubu Editora, 2017.
FREITAS, Artur. Arte de Guerrilha: Vanguarda e conceitualismo no Brasil. São Paulo: Editora da Universidade de São Paulo, 2013.
KURCZYNSKI, Karen. The Art and Politics of Asger Jorn: The Avant-Garde won’t Give Up. Farnham: Ashgate Publishing, 2014.
LAFUENTE, Pablo. Não ideia in NEVES, Marta. À boca pequena, naturalmente. Belo Horizonte: Nunc edições de artista. 2017.
MOLES, Abraham. O Kitsch: a arte da felicidade. trad. Sergio Miceli. São Paulo: Perspectiva, 2012.
NEVES, Marta. À boca pequena, naturalmente. Belo Horizonte: nunc edições de artista. 2017.
PAZ, Octavio. Marcel Duchamp, ou, O castelo da pureza. São Paulo: Perspectiva, 2014.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors of works submitted to Revista Farol authorize their publication in physical and electronic media, solely for academic purposes, and may be reproduced as long as the source is cited. They attest to their originality, authorship and originality.