The The COVID-19 Pandemic and Remote Education in Linhares-ES

Authors

  • Joana Lúcia Alexandre Freitas FACULDADE DE ENSINO SUPERIOR DE LINHARES-FACELI

Abstract

Abstract: For decades, Brazilian education has being succumbed to the scarcity of investments. Reflecting about the impacts of COVID-19 on education can help to recognize the challenges faced by the school's community and the possible ways to overcome them. Therefore, a field research was made with 213 teachers from the municipal schools of Linhares-ES to analyze how the Remote Teaching process occurred during the pandemic. Data analysis was done in a qualitative way in the light of learning theorists. Among the results, the lack of upcoming planning and the lack of reliability in Remote Education stand out.. The discussions establish reflections on the importance of planning pedagogical practices with Active Methodologies that meet the wishes of students of the 21st century, post-pandemic.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Joana Lúcia Alexandre Freitas, FACULDADE DE ENSINO SUPERIOR DE LINHARES-FACELI

Possui graduação em Química pela Universidade Metropolitana de Santos(2012), graduação em Ciências Biológicas pela Universidade de Cuiabá(2006), especialização em ARTE NA EDUCAÇÃO pela Faculdade Capixaba de Nova Venécia(2009), especialização em Pós - graduação lato sensu em Anos Iniciais do Ens pela Universidade de Cuiabá(2007), mestrado em Ensino na Educação Básica pela Universidade Federal do Espírito Santo(2015) e aperfeicoamento em ENSINANDO E APRENDENDO COM AS TIC- TECNOLOGIAS DE pela Secretaria de Estado da Educação - Espírito Santo(2010). Atualmente é PROFESSOR da Prefeitura Municipal de Linhares e Regente de classe Efetivo, curso de Pedagogia da Faculdade de Ensino Superior de Linhares. Tem experiência na área de Biologia Geral. Atuando principalmente nos seguintes temas:Tecnologia, Neurociências, Histologia, Ludicidade, Andragogia, Práticas de Ensino, Educação Ambiental e Cultura Afrobrasileira. 

Published

31-12-2020

Issue

Section

Artigos