Teaching residence in COVID-19 pandemic: experience report

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47456/krkr.v1i12.35583

Keywords:

chemistry teaching, remote teaching, didactic methods, Covid-19

Abstract

This report has been show the experience by chemistry undergraduate from the Federal University of Amazonas - UFAM participating in the Pedagogical Residency Program, Chemistry subject, observation and adaptation period in a public school, Manaus city, with three grades of high school. The study is exploratory, descriptive with qualitative approach and observation as a research methodology. Through school experience it was possible to see some difficulties reported by teachers and students during remote time and hybrid teaching, such as the amount of exercises and the high workload of teachers. It is hoped that this report may contribute to the experience and improvement in the practice of future Chemistry teachers and to research related to remote / hybrid education during a COVID-19 pandemic.

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Author Biographies

Douglas Dário Miranda Rabelo, Universidade Federal do Amazonas

Graduando de Licenciatura em Química pela Universidade Federal do Amazonas – UFAM.

Felipe de Sá Machado, Universidade Federal do Amazonas

Graduando de Licenciatura em Química pela Universidade Federal do Amazonas - UFAM

Jardson dos Santos Reis, Universidade Federal do Amazonas

Graduando de Licenciatura em Química pela Universidade Federal do Amazonas - UFAM

Klenicy Kazumy de Lima Yamaguchi, Universidade Federal do Amazonas

Professora Adjunta no Instituto de Saúde e Biotecnologia da Universidade Federal do Amazonas (ISB/UFAM), em Coari - Amazonas. Bacharel em Química pela Universidade Federal do Amazonas (2010) e em Farmácia pelo Centro Universitário Nilton Lins (2008). Possui Mestrado (2011) e Doutorado (2015) em Química pela Universidade Federal do Amazonas. Pesquisadora do Grupo de Pesquisa em Química de Biomoléculas da Amazônia (Q-BiomA) e no Núcleo de Estudos em Saúde das Populações Amazônicas(NESPA). Atua nas áreas de Química de Produtos Naturais, principalmente relacionados a resíduos de frutas Amazônicas, óleos essenciais e caracterização química de substâncias fenólicas. Realiza projetos de Pesquisa e Extensão relacionados ao Ensino de Química com projetos de intervenção utilizando práticas experimentais e valorização de saberes tradicionais. 

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Published

30-06-2022

Issue

Section

Experience reports