Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Número Atual
Números Anteriores
Indexadores
PPGL
CAPES
Anúncios
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 1 No. 45 (2024): Literaturas indígenas nas escolas e universidades do Brasil: presenças/ausências, circulação e principais abordagens teóricas e metodológicas
Vol. 1 No. 45 (2024): Literaturas indígenas nas escolas e universidades do Brasil: presenças/ausências, circulação e principais abordagens teóricas e metodológicas
Published:
07-08-2024
Ficha Técnica
Ficha Técnica
João Claudio Arendt
01-02
PDF (Português (Brasil))
Ficha Catalográfica
Ficha Catalográfica
João Claudio Arendt
03
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Para ler, ensinar, pesquisar literaturas indígenas no Brasil
To read, teach, research indigenous literatures in Brazil
Maria Amélia Dalvi, Ozirlei Teresa Marcilino, Suzane Lima Costa
04-12
PDF (Português (Brasil))
Dossiê Literaturas indígenas nas escolas e universidades do Brasil: presenças/ausências, circulação e principais abordagens teóricas e metodológicas
Literatura indígena e teoria literária: a análise de uma voz-práxis militante
Indigenous literature and literary theory: the analisys of a militant voice-praxis
Adriana Lins Precioso, Igor Marangon
13-28
PDF (Português (Brasil))
A literatura indígena na educação básica: reflexões e proposta didática
Indigenous literature in basic education: reflections and teaching proposal
Ananda Castro, Elis Regina Fernandes Alves
29-55
PDF (Português (Brasil))
THE PERFORMATIVE WRITING OF JOSÉPHINE BACON
Ancestry and orality in poems of the indigenous author Joséphine Bacon
Bartira Zanotelli Dias da Silva, Michele Freire Shiffler
56-69
PDF (Português (Brasil))
THE SPELL OF INDIGENOUS LITERATURE
KNOWLEDGE BEYOND THE CLASSROOM
Bruna dos Santos Almeida, Dieimisom Sfair dos Santos, Natali Fabiana da Costa e Silva
70-89
PDF (Português (Brasil))
ANALYSIS OF THE SHORT STORIES "HARIPORIA, A ORIGEM DO AÇAÍ" AND "AMOR ORIGINÁRIO": REFLECTIONS ON INDIGENOUS LITERATURE IN THE CLASSROOM
Analysis of the short stories "Hariporia, the origin of açaí" and "Amor originário": reflections on Indigenous Literature in the classroom
Celiane da Silva Vieira, Ozirlei Teresa Marcilino
90-112
PDF (Português (Brasil))
INDIGENOUS LITERATURE STUDIES IN BRAZIL: PREPARATION AND OFFERING A CURRICULAR COMPONENT FOR AN INTERDISCIPLINARY DEGREE IN LANGUAGES
Studies of indigenous literatures in Brazil: preparation and offering of a curricular component for an interdisciplinary degree in languages
Gabriela Rodella de Oliveira, Sérgio Barbosa de Cerqueda
113-133
PDF (Português (Brasil))
Saberes indígenas na academia: a oralitura como meio de difusão de conhecimento
Indigenous knowledge in the academy: oralitura as a means of knowledge dissemination
Gabriela Maria Pinho Lins Vergolino, Vanessa Ribeiro Simon Cavalcanti
134-155
PDF (Português (Brasil))
A temática indígena na escola para além da força da lei: decolonizar o ensino de literatura
The indigenous theme at school beyond the force of the law: decolonizing literature teaching
Izandra Alves, Lívia Cella Linke
156-178
PDF (Português (Brasil))
Theorizations about literature by indigenous authors in Brazil
From objects to subjects of Literature and Theory
Rafael Guimarães Tavares da Silva
179-197
PDF (Português (Brasil))
Explorando narrativas indígenas: o papel enriquecedor da análise dialógica
Exploring indigenous narratives: the inriching role of dialogic analysis
Silvely Brandes
198-216
PDF (Português (Brasil))
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
Español (España)
English
Developed By
Open Journal Systems
Current Issue