Analysis of the speech rate of children from Espírito Santo

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47456/cl.v15i30.35117

Keywords:

Speech, Phonetic, Speech rate

Abstract

This is a descriptive, cross-sectional study that analyzed the utterance rate of semi-spontaneous speech in 50 children from Espírito Santo. Spontaneous speech samples were collected and the measurement units of syllables and words per minute and phones per second were analyzed. Inferential statistical analysis was performed using Student's T Test to quantify the samples by crossing the p-value (with a significance level of 0.05). The children were recruited from elementary schools in Grande Vitória and divided into two groups, namely: Group 1 (G1), 7-year-old children, and Group 2 (G2), 10-year-old children, with 25 participants per age group. age. It was observed that 7-year-old children spend more time in total speech production, although the production of the units words, syllables and total phones is lower. There was no effect of age for any of the speech rate measures, however the average of 10-year-old children was higher for words and syllables per minute. When compared with the pre-established means for children from São Paulo, the speech rate of the Espírito Santo variety was higher. This finding strengthens the importance of dialectal control in the analysis of speech rate.

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Author Biographies

Márcia Emília da Rocha Assis Eloi, Universidade Vila Velha (UVV); Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)

Doutora em Linguística pela Universidade Federal do Espírito Santo (UFES); mestra em Ciências Fonoaudiológicas pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG); graduada em Fonoaudiologia pela Faculdade de Estudos Administrativos de Minas Gerais (FEAD); especialista em Psicopedagogia Clínica e Institucional pela mesma instituição; especialista em Linguagem e em Fonoaudiologia Educacional pelo Conselho Federal de Fonoaudiologia. É professora do curso de Graduação em Fonoaudiologia e do Curso de Pós-Graduação em Fonoaudiologia da Universidade Vila Velha (UVV).

Jessyca Afonso dos Santos , Universidade Vila Velha

Graduada em Fonoaudiologia pela Universidade Vila Velha (UVV).

Letícia Corrêa Celeste, Universidade de Brasília (UnB)

Doutora e mestra em Estudos Linguísticos pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), com estágio doutoral na Université Aix-en-Provence; graduada em Fonoaudiologia pela UFMG. É professora do Curso de Graduação em Fonoaudiologia e do Programa de Pós-Graduação em Ciências da Reabilitação da Universidade de Brasília (UnB).

Alexsandro Rodrigues Meireles, Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)

Doutor em Linguística pela Universidade Estadual de Campinas (Unicamp) com estágio doutoral na University of Southern California; mestre em Estudos Linguísticos pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG); graduado em Música pela Universidade Federal do Espírito Santo (UFES) e em Letras - Inglês pela UFMG. É professor do Departamento de Línguas e Letras e do Programa de Pós-Graduação em Linguística da UFES.

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Published

26-07-2021