Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Login
Home
/
Archives
/
2023: n. 58 (2023): Revista Cadernos de Pesquisa em Educação
2023: n. 58 (2023): Revista Cadernos de Pesquisa em Educação
Revista Cadernos de Pesquisa em Educação, ano 2023.
DOI:
https://doi.org/10.22535/cpe.vi58
Published:
30-12-2023
Artigos (Fluxo Contínuo)
RACISMO ESTRUTURAL, EDUCAÇÃO E IDENTIDADE: UMA ANÁLISE CRÍTICA SOBRE A FORMAÇÃO SOCIAL BRASILEIRA
STRUCTURAL RACISM, EDUCATION AND IDENTITY: A CRITICAL ANALYSIS OF BRAZILIAN SOCIAL FORMATION
Bruno Cardoso De Menezes Bahia, Felipe Horácio Valente De Lucena Santana, Marcilene Dutra Simplicio
Art (Português (Brasil))
O ATENDIMENTO EDUCACIONAL ESPECIALIZADO NA REDE MUNICIPAL DE ENSINO DE PORTO ALEGRE: UM OLHAR A PARTIR DA EVOLUÇÃO DAS MATRÍCULAS ENTRE 2009 E 2020
THE SPECIALIZED EDUCATIONAL ASSISTANCE AT THE MUNICIPAL NETWORK OF EDUCATION FROM PORTO ALEGRE: A VIEW FROM THE DEVELOPMENT OF APPLICATIONS BETWEEN 2009 AND 2020
Anderson Luiz Fernandes Gonçalves, Cláudia Rodrigues De Freitas, Mayara Costa Da Silva
Art (Português (Brasil))
A UTILIZAÇÃO DO DESENHO UNIVERSAL PARA A APRENDIZAGEM NO RETORNO AO ENSINO PRESENCIAL
USING UNIVERSAL DESIGN FOR LEARNING WHEN RETURNING TO IN-PERSON EDUCATION
Juliane Medianeira Da Silva Costa, Eliane Sperandei Lavarda, Fabiane Romano De Souza Bridi
Art (Português (Brasil))
OBJETOS DE APRENDIZAGEM ACESSÍVEIS PARA SURDOS: VÍDEO TUTORIAL EM LIBRAS SOBRE SUBMISSÃO DE PROJETOS DE PESQUISA NA PLATAFORMA BRASIL
ACCESSIBLE LEARNING OBJECTS FOR THE DEAF: VIDEO TUTORIAL IN LIBRAS ON SUBMITTING RESEARCH PROJECTS ON PLATAFORMA BRASIL
Wilsynnara Melo Da Silva Lira, Flávia Roldan Viana
Art (Português (Brasil))
O FUTURO É ANCESTRAL: FAMÍLIAS NEGRAS E AFROFUTURISMO NA LITERATURA INFANTIL E JUVENIL
THE FUTURE IS ANCESTRAL: BLACK FAMILIES AND AFROFUTURISM IN CHILDREN’S AND YOUTH LITERATURE
Débora Cristina De Araújo, Aisha Tuanny Sant’anna Jureswski, Daniela Santos Alacrino
Art (Português (Brasil))
LINGUAGENS CONTEMPORÂNEAS NA ALFABETIZAÇÃO DE CRIANÇAS SURDAS
CONTEMPORARY LANGUAGES IN THE LITERACY OF DEAF CHILDREN
Ednalva Gutierrez Rodrigues, Carlos Eduardo Soares De Barros Guss, Maria Auxiliadora Alves Barcelos
Art (Português (Brasil))
OS MOVIMENTOS CURRICULARES INVENTIVOS E OS ENCONTROS IMPREVISÍVEIS COM AS CRIANÇAS
INVENTIVE CURRICULAR MOVES AND UNPREDICTABLE ENCOUNTERS WITH CHILDREN
Sandra Kretli Da Silva, Viviane De Moraes Garcia Vargas
Art (Português (Brasil))
EDUCAÇÃO DO CAMPO E FORMAÇÃO DOCENTE: BREVE ANÁLISE
FIELD EDUCATION AND TEACHER TRAINING: BRIEF ANALYSIS
Ivanildo Carvalho Rodrigues, Jocenilson Mendes Costa, Marilda Da Conceição Martins
Art (Português (Brasil))
O PROCESSO DE CONSTITUIÇÃO DO PROGRAMA DE PÓS-GRADUAÇÃO PROFISSIONAL EM EDUCAÇÃO DA UNIVERSIDADE FEDERAL DO ESPÍRITO SANTO: A FORMAÇÃO DO PROFESSOR-PESQUISADOR A PARTIR DA REFLEXÃO CRÍTICA DA PRÁTICA
THE PROCESS OF ESTABLISHING THE PROFESSIONAL POSTGRADUATE PROGRAM IN EDUCATION AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF ESPÍRITO SANTO: THE TRAINING OF THE TEACHER-RESEARCHER BASED ON THE CRITICAL REFLECTION OF THE PRACTICE
Juliana Sousa Elias, Shellen De Lima Matiazzi, Alexandro Braga Vieira
Art (Português (Brasil))
O DIREITO SOCIAL À EDUCAÇÃO BÁSICA NO PERÍODO DA PANDEMIA DA COVID 19: ANÁLISE EM UMA ESCOLA DA REDE MUNICIPAL DE VITÓRIA/ES1
THE SOCIAL RIGHT TO BASIC EDUCATION DURING THE COVID 19 PANDEMIC: ANALYSIS IN A SCHOOL IN THE MUNICIPAL NETWORK OF VITÓRIA/ES
Stheffany dos Santos, Ricardo Tavares de Medeiros, Paula Debossan Borges, Marcelo Loureiro Uceli, Reginaldo Célio Sobrinho
Art (Português (Brasil))
INTERPRETAÇÕES DA TERMINALIDADE ESPECÍFICA NO SISTEMA EDUCACIONAL BRASILEIRO: UMA REVISÃO INTEGRATIVA
INTERPRETATIONS OF SPECIFIC TERMINALITY IN THE BRAZILIAN EDUCATIONAL SYSTEM: AN INTEGRATIVE REVIEW
Vitória Pardo Borges Freitas, Camila Da Silva Teixeira Agrelos, Washington Cesar Shoiti Nozu
Art (Português (Brasil))
PEDAGOGIA PRETA E EDUCAÇÃO MEDU NETER: CONTRIBUIÇÕES À CULTURA ANTIRRACISTA NA ESCOLA
BLACK PEDAGOGY AND MEDU NETER EDUCATION: CONTRIBUTIONS TO ANTI-RACIST CULTURE AT SCHOOL
Daniela Pinheiro de Oliveira, Djalma Lopes Góes, Jason Ferreira Mafra
Art (Português (Brasil))
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians