Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Argumentum
Current
Edições anteriores
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Estatistica
Submissions
Announcements
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 14 No. 1 (2022): Política de educação, produção de conhecimento e o futuro da ciência no Brasil
Vol. 14 No. 1 (2022): Política de educação, produção de conhecimento e o futuro da ciência no Brasil
DOI:
https://doi.org/10.47456/argumentum.v14i1
Published:
30-04-2022
Expediente
Expediente
Eugênia Magna Broseguini Keys
pdf (Português (Brasil))
Editorial
Política de educação, produção de conhecimento e o futuro da ciência no Brasil
Rafael Vieira Teixeira
4-6
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/argumentum.v14i1.38143
Debate
Fascistization and the Upper Education: the future of the university in check
Janaína Duarte, Kátia Lima
7-25
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/argumentum.v14i1.37954
The future cannot be left behind: the Brazilian university and the enigma of Bolsonarism
Lalo Watanabe Minto
26-37
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/argumentum.v14i1.37848
Aqui se respira luta: a atuação da ABEPSS frente aos ataques à política de educação superior e à universidade pública brasileira
Associação Brasileira de Ensino e Pesquisa em Serviço Social
38-47
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/argumentum.v14i1.38155
Thematic Articles
The contributions of Maurício Tragtenberg: the delinquency of education in Brazil
Fabiana de Cássia Rodrigues
48-62
pdf (Português (Brasil))
pdf
DOI:
https://doi.org/10.47456/argumentum.v14i1.36524
Entrepreneurial training: a systematic review of the literature (2010-2020)
Evanilde Silva da Costa, Maria Edilene da Silva Ribeiro, André Rodrigues Guimarães
63-84
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/argumentum.v14i1.36523
Emergency Remote Learning at ESS-UFF in the context of the pandemic
Priscila Keiko Cossual Sakurada, Ebe Campinha dos Santos
85-98
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/argumentum.v14i1.36909
Racial and gender hierarchies in the administrative and academic management of UFV
Edimara Maria Ferreira, Karla Maria Damiano Teixeira
99-117
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/argumentum.v14i1.37128
The racial issue in the academic output of social work
Juliana Viana Ford, Gustavo José de Toledo Pedroso, Fernanda Andrade Garcia
118-131
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/argumentum.v14i1.37223
The Institutional Market and PNAE: revealing aspects underlying the local implementation process
Rosária Cal Bastos, Alair Ferreira de Freitas, Maria das Dores Saraiva de Loreto, Luana Fernandes Silva Paes
132-149
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/argumentum.v14i1.34619
Social Service in Germany and it’s foundations
Katja Klebsattel Duarte, Cilene ebastiana da Conceição SBraga
150-163
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/argumentum.v14i1.37545
Temas Livres
Social rights, citizenship, and democratic management: contributions to the critical debate
Jairo de Carvalho Guimarães
164-179
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/argumentum.v14i1.37278
The work of associated scavengers: imbrication between precariousness and self-management
Diego de Oliveira Souza, Ingrid Louise Vieira Vera Cruz, Lucas Barros dos Santos
180-193
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/argumentum.v14i1.37040
Sewing gender: labour process in the Brazilian garment industry
Patrícia Rocha Lemos, Mariana Pereira de Castro
194-210
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/argumentum.v14i1.35149
Child and adolescent access to mental healthcare: from CAPSi to Health Conferences
João Mario Cubas, Victoria Grassi Bonamigo, Rodrigo Alvarenga, Deborah Ribeiro Carvalho
211-228
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/argumentum.v14i1.35313
Developed By
Open Journal Systems
Language
Português (Brasil)
Español (España)
English
Information
For Readers
For Authors
For Librarians