The quality of BlaBlaCar's services as perceived by its users

Authors

Keywords:

Sharing economy, Brazilian, services, transportation, tourism

Abstract

This case study aims to identify the quality of the services offered by the ride sharing company/application, BlaBlaCar, from the perspective of Brazilian women. The research also addresses the woman who travels alone, the sharing economy and seeks to identify the perception of reliability of rides. To analyze the perception of Brazilian female users of BlaBlaCar on the quality of services, a documentary research was adopted, with the User Generated Content as the primary data source. A total of 300 comments posted during the months of January to March 2020, on the company's app on the digital platform Google Play were analyzed and data collection was carried out in July 2021. The results showed that, despite problems with the functioning of the app itself, users approve of the quality of the company's ride services, this being another possibility of displacement and use of the sharing economy for women traveling alone.

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Author Biographies

Rodrigo Ribeiro de Oliveira, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo, Campus São Paulo.

Doutor em Engenharia de Produção (2012) pela Universidade Metodista de Piracicaba (UNIMEP), Mestre em Administração (2008) pela Universidade Metodista de São Paulo (UMESP), Bacharel em Administração (2005) pelo Centro Universitário Adventista de São Paulo (UNASP), Pós-Doutor (2016) pela Universidade Metodista de São Paulo (UMESP) e realizando o Estágio Pós-Doutoral pela Universidade de São Paulo (USP). No Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo é Professor no Curso Superior de Tecnologia em Gestão de Turismo. Membro do Comitê de Pesquisa, Inovação e Pós-Graduação do Câmpus São Paulo (COMPESQ-SPO). Pesquisador do Grupo de Pesquisa Sustentare; do Grupo de Pesquisa em Humanidades e Sociedade Contemporânea do Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia de Mato Grosso e do Grupo de Estudos e Pesquisas em Turismo. Parecerista de periódicos e eventos científicos nacionais e internacionais. Orientador de Projetos de Iniciação Científica. Temas de interesse: administração; bullying no contexto escolar; cicloturismo; cicloviagens; economia do compartilhamento; empreendedorismo; ensino; Identidades juvenis; inserção sociocultural e laboral; gestão; gestão de pessoas; gestão pública; hospitalidade; hostels; logística; mulheres que viajam sozinhas ou acompanhadas por outras mulheres; operações em serviços; tecnologia da informação e comunicação; turismo; turismo de aventura. (Texto informado pelo autor)

Gabryela Martins Ghirotti, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo, Campus São Paulo.

Graduanda de Tecnologia em Gestão de Turismo pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo, bolsista de Iniciação Científica e estudante do Grupo de Estudos e Pesquisas em Turismo (GEPTUR). Temas de interesse: turismo; mulheres que viajam sozinhas; hospitalidade; meios de hospedagem; identidades juvenis; inserção sociocultural e laboral; tecnologia da informação. (Texto informado pelo autor)

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Published

2022-08-23

How to Cite

Oliveira, R. R. de, & Ghirotti, G. M. (2022). The quality of BlaBlaCar’s services as perceived by its users. Brazilian Journal of Production Engineering, 8(5), 31–33. Retrieved from https://periodicos.ufes.br/bjpe/article/view/38930

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