#ensino
Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Kiri-Kerê - Pesquisa em Ensino (Research in Teach)
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 1 No. 21 (2024): Dossie: Educação e ensino de Ciências em diferentes contextos educacionais
Vol. 1 No. 21 (2024): Dossie: Educação e ensino de Ciências em diferentes contextos educacionais
Published:
14-11-2024
Full Issue
pdf (Português (Brasil))
Apresentação
Apresentação
Ronilson Freitas de Souza , Priscyla Cristinny Santiago da Luz
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/krkr.v1i21.46664
Artigos
Toadas of the bois-bumbás of Parintins
strategy for reflections on the fires in the amazon, through intercultural and environmental education
Adriane Lima, Ettore Paredes Antunes
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/krkr.v1i21.46557
Radiação em alimentos: explorando concepções de alunos em contexto amazônico
José Fernando Pereira Leal, Mariele da Silva Gomes
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/krkr.v1i21.46495
Ensino de ciências da natureza na educação do campo:
abordagens em programas de mestrado profissional no estado do Pará
Danrley Ferreira Moraes, Alcindo da Silva Martins Júnior, Bianca Venturieri
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/krkr.v1i21.46565
Teaching stereochemistry based on modeling: inclusion of students with the use of Amazonian seeds
Amauri Rodrigues de Carvalho, Ronilson Freitas de Souza
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/krkr.v1i21.46563
The Maguerez Arc as a Methodology for Addressing Socio-Scientific Issues in Science Teaching
The Experience of Elementary School Teachers in Continuing Training
Erick Elisson Hosana Ribeiro, Glaucia Nunes de Souza da Conceição
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/krkr.v1i21.46570
Project-based learning in addressing socio-scientific issues
Suzane Pereira Miranda Marques, Milta Mariane da Mata Martins
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/krkr.v1i21.46508
Composting as a sustainable teaching tool for socio-environmental
Ruth Helem Dias de Vilhena
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/krkr.v1i21.46523
The use of active methodologies in Physics teaching in public schools from Marabá
Mariana Ferreira Brasil, Danielle Rodrigues Monteiro da Costa
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/krkr.v1i21.46518
Scientific and Environmental Literacy
Educational Practices for Contemporary Challenges
Frederico da Silva Bicalho, Leila Katia de Souza Farias, Taynná Nayara Barreiros Arrais
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/krkr.v1i21.46573
State of the art on education of ethnic-racial relations in chemistry teaching:
analyisis of specialized journals (2014-2023)
José Orlando Melo de Melo, Lucicléia Pereira da Silva
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/krkr.v1i21.46517
The use of dioramas in teaching Amazon ecosystems
Tayllen Barbosa, Diego Ramon Silva Machado
pdf (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47456/krkr.v1i21.46555
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Français (France)
Keywords